Jag och pappa hade bokat så vi kunde ta dykarcertifikat på Koh Samui. Första dagen var pooldyk med full utrustning vilket gick sådär eftersom fenorna var iväg i poolen på typ 120 meters djup. I havet gick det bättre iallafall vilket var dem andra två dagarna. Första dagen åkte vi till Mango Bay och Twins. Såg sjöhöstar, nemos, och lite fiskar och annat kul. Andra dagen var det super vågit så hälften av båten var åksjuka, vi klarade oss dock men det blev värre och värre men vi behövde göra två dyk för att få certifikatet. Mycket tungt att simma i så mycket vågor. När vi hade kommit upp efter andra dyket så ser vi något i vattnet. Det såg ut som en haj men var som tur var bara en svärdfisk men jag hade ju fått panik om jag mötte den i vattnet så jag är glad att jag satt uppe på båten. 
 
När vi var på Koh Tao sen så dök vi två gånger för kul och då släppte alla spänningar så man kunde slappna av mer och kolla på omgivningen under vattnet. Det bar bättre sikt den dagen också så alla andra grupper utom min såg en sköldpadda, ååh det hade jag verkligen velat sätt. Men vi såg massa andra fina fiskar och blå prickig rocka och så. 
 
En av öarna vi dök vid. 
 
Lagom sliten efter två dyk. 

Kommentera

Publiceras ej